Základem dobře odvedené práce je také příjemné pracovní prostředí. I zaměstnanci v kancelářích si zaslouží mít k dispozici ergonomické vybavení místnosti, které jim jejich činnost usnadní. Spokojený zaměstnanec odvádí kvalitnější práci, tudíž je zájmem zaměstnavatelů se postarat o praktický nábytek.
Ergonomický kancelářský stůl
Ústředním bodem kanceláře je kancelářský stůl. Měl by být dostatečně prostorný, aby na něm bylo místo pro všechny nezbytnosti potřebné k výkonu zaměstnání. Pochopitelně záleží také na jeho konstrukci. Ta může být klidně kovová. Kov je materiálem, který je v současné době u designérů velmi oblíbený. Dobře vypadá v kombinaci s imitací dřeva nebo s přírodním dřevem v jakémkoli odstínu. Moderní je šedá, dobře vypadá světlá i tmavá hnědá.
Kancelářský nábytek v praktickém provedení
V místnosti, v níž zaměstnanec tráví osm a více hodin svého pracovního času, je třeba mít kancelářský nábytek, který je v první řadě prakticky řešený. Vše by mělo být v souladu s pravidly ergonomie, aby se předcházelo nepříjemným zdravotním komplikacím. Současně však záleží na jeho vzhledu, protože esteticky vyvážený prvek navozuje příjemné prostředí, v němž se dobře pracuje. Nábytek do kanceláře lze řešit formou sestavy, nebo pořídit jednotlivé kusy zvlášť. Není přitom problém je vhodně kombinovat jak po stránce výběru materiálu, tak i barvy a dezénu.
Kancelářská skříň jako nezbytná součást místnosti
Kromě pracovního stolu je další nepostradatelnou částí vybavení kanceláře kancelářská skříň bytelné konstrukce a s praktickým zavíráním. Někdy je nezbytné pořídit takovou, kterou je možné zamykat. Zvláště se to týká uskladnění důležitých materiálů nebo osobních věcí zaměstnance. Praktické jsou skříně s posuvnými dveřmi, jež šetří místo. A mnozí pracovníci ocení, je-li součástí skříně také regál pro dokumenty, které mají být hned po ruce.